Zoeken in deze blog

maandag 3 juli 2023

Speculaas Angele.

 Benodigdheden:

1kg bloem

3 eieren

410 gr boerenboter

12 gr kaneel

7 gr speculaaskruiden

10 gr bicarbonaat

15 gr bakpoeder

600 gr bruine suiker.

Werkwijze hangt af van hoe je graag je deeg maakt, hoe je het gewoon bent.

Ik gebruik mijn Kenwood.

Ik klop met de garde de eieren met de suiker en de zachte boter.

De droge ingredienten zeef ik onder elkaar en meng ik onder het ei/boter/suiker mengsel met de K - klopper, rustig, niet te wild.

Snuf zout mag er waarschijnlijk ook nog bij...

Ik laat mijn deeg ook rusten in de koelkast, zeker drie uur, meestal een nacht.

Vorm worstjes van 40 gr, bak ze op bakplaat 15 à 20 minuten op 175°C, warme lucht.

Bewaar in Tupperware doos of blikken doos, beter nog: deel uit ;)

Je kan ook vers gebakken speculaas dadelijk in porties invriezen, dan heb je altijd verse speculaas bij de hand bij onverwacht bezoek.

Smakelijk.